Wiadomości z Tych

Sklepy internetowe - jak zacząć sprzedawać online?

  • Dodano: 2020-06-05 14:00

Zakupy w sieci cieszą się stale rosnącym zainteresowaniem. Co więcej, poszerza się dostępny online asortyment. Obecnie nawet sklepy spożywcze oferują możliwość zakupów przez internet, a klienci chętnie korzystają z takiej możliwości. Tym, co łączy przeróżne branże jest konieczność posiadania dobrze zbudowanego sklepu internetowego – w wielu wypadkach profil na popularnym serwisie aukcyjnym może być co najwyżej uzupełniającą formą e-sprzedaży.

 

Cechy dobrego e-sklepu

Dobry sklep internetowy powinien być łatwy do znalezienia i wygodny dla użytkownika. Na oba te parametry mamy dość duży wpływ, ale najważniejsze jest na początku zadbanie o jakość. W tym celu warto jeszcze przed zleceniem zaprojektowania sklepu internetowego przygotować wstępną listę kategorii produktów, a także ewentualnych podkategorii. Powinny być ułożone w przejrzysty sposób, by klientom łatwo było wyszukać odpowiednie przedmioty. Strona powinna też mieć możliwie czytelny, a przede wszystkim jednolity interfejs – elementy takie jak menu czy pole wyszukiwania powinny być na każdej podstronie w tym samym miejscu.

Jak wygląda tworzenie sklepów internetowych?

W wielu firmach, takich jak https://netstyle.pl/oferta/sklepy-internetowe nad projektowaniem sklepów internetowych pracują całe zespoły składające się z różnych specjalistów. Zwykle jest to grafik i informatyk, a często także copywriterzy piszący opisy kategorii. Często także zatrudniany jest specjalista wykonujący audyt i sprawdzający, czy sklep będzie wygodny w nawigacji. Rolą informatyka jest zbudowanie sklepu internetowego, który będzie sprawnie działał. Szybkość działania strony i łatwość użytkowania pozytywnie wpływają na wrażenia użytkowników, a więc zapewne chętniej spędzą czas poznając ofertę.

Jakość sklepów internetowychCo więcej, jakość wykonania strony w połączeniu z dobrze napisanymi tekstami ma także wpływ na pozycję strony w wyszukiwarkach. Budowanie sklepu internetowego we właściwy sposób może więc sprawić, że strona dość szybko osiągnie wysokie wyniki, nawet bez dodatkowych zabiegów. Oczywiście zależy to od konkurencyjności firmy – łatwiej wybić się nowemu sklepowi z nietypowym asortymentem i niewielką konkurencją, niż np. obuwniczemu.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeTychy.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.