Wiadomości z Tych

Humor w SMS marketingu - kiedy działa, a kiedy warto go unikać?

  • Dodano: 2024-12-09 17:15

Czy humor w bezpośrednim marketingu SMS popłaca? W jakich okolicznościach można pozwolić sobie na więcej? Odpowiedź na te pytania warto znać, gdyż od właściwego podejścia do klienta zależy, czy dana kampania odniesie sukces i czy klient się do niej nie zrazi.

Humor w marketingu SMS - kiedy można?

Teoretycznie w kampaniach SMS nie ma miejsca na poczucie humoru. W końcu - jako marketingowcy - stawiamy przede wszystkim na profesjonalizm. Warto jednak wiedzieć, że w niektórych sytuacjach warto pozwolić sobie na odrobinę żartu lub dystansu do siebie. Kiedy zatem SMS marketing powinien mieć nacechowanie humorystyczne?

  1. Inteligentne poczucie humoru zawsze w cenie. Jeśli Twój żart ma przemyślany wydźwięk i nawiązuje do Twojej oferty, to z pewnością będzie ciekawym urozmaiceniem kampanii.
  2. Jeśli Twoja cała kampania jest nacechowana humorystycznie, warto przenieść jej wydźwięk również na SMS marketing. Dzięki temu Twoi klienci będą mieli świadomość, że prezentowana przez Ciebie oferta jest spójna.
  3. Chcesz zbudować pozytywny obraz swojej marki? Poczucie humoru z pewnością Ci się przyda. Pamiętaj jednak, że powinien być on wyważony, a jego wydźwięk przez cały czas trwania kampanii powinien być na tym samym poziomie.
  4. Jeśli Twoja kampania marketingowa jest ukierunkowana na młodych, kreatywnych ludzi z poczuciem humoru, to ciekawie skonstruowany żart z pewnością jej nie zaszkodzi.
  5. Odrobina poczucia humoru sprawdzi się również wtedy, gdy chcesz wyróżnić się na tle konkurencji. W tej sytuacji możesz nadać swoim żartom określony wydźwięk, dzięki czemu Twoja marka będzie budziła pozytywne skojarzenia.

Kiedy warto unikać żartów w kampaniach SMS marketingu?

Poczucie humoru to ważna cecha, ale w kampaniach SMS należy ją "dozować" w odpowiednich ilościach. Zbyt prześmiewcze, wręcz obrazoburcze treści wyśmiewające czyjeś poglądy mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc. Nie stosuj takich rozwiązań nawet wtedy, gdy jesteś pewny, że zaledwie 1% Twoich klientów reprezentuje określone wartości. Takie postępowanie jest nieetyczne i zamyka Twój brand na alternatywne grupy odbiorców.

W kampaniach reklamowych nie warto również żartować z kwestii politycznych. Dbaj o to, aby Twój SMS marketing nie stał się polem ideologicznej bitwy. W przeciwnym razie będziesz kojarzony wyłącznie z jedną stroną sporu. Unikaj żartów również wtedy, gdy Twoje poczucie humoru nie przemawia do innych. Jeśli podczas kampanii korzystasz z alternatywnych kanałów (np. MMS), możesz udostępniać klientom memy, ale ich treść powinna być dobrze przemyślana.

Narzędzie https://freshmail.pl/ z pewnością nie pomoże Ci w konstruowaniu dowcipów, ale z pewnością okaże się bardzo pomocne w projektowaniu przemyślanych kampanii reklamowych opartych m.in. na SMS marketingu.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeTychy.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.