Czy humor w bezpośrednim marketingu SMS popłaca? W jakich okolicznościach można pozwolić sobie na więcej? Odpowiedź na te pytania warto znać, gdyż od właściwego podejścia do klienta zależy, czy dana kampania odniesie sukces i czy klient się do niej nie zrazi.
Humor w marketingu SMS - kiedy można?
Teoretycznie w kampaniach SMS nie ma miejsca na poczucie humoru. W końcu - jako marketingowcy - stawiamy przede wszystkim na profesjonalizm. Warto jednak wiedzieć, że w niektórych sytuacjach warto pozwolić sobie na odrobinę żartu lub dystansu do siebie. Kiedy zatem SMS marketing powinien mieć nacechowanie humorystyczne?
- Inteligentne poczucie humoru zawsze w cenie. Jeśli Twój żart ma przemyślany wydźwięk i nawiązuje do Twojej oferty, to z pewnością będzie ciekawym urozmaiceniem kampanii.
- Jeśli Twoja cała kampania jest nacechowana humorystycznie, warto przenieść jej wydźwięk również na SMS marketing. Dzięki temu Twoi klienci będą mieli świadomość, że prezentowana przez Ciebie oferta jest spójna.
- Chcesz zbudować pozytywny obraz swojej marki? Poczucie humoru z pewnością Ci się przyda. Pamiętaj jednak, że powinien być on wyważony, a jego wydźwięk przez cały czas trwania kampanii powinien być na tym samym poziomie.
- Jeśli Twoja kampania marketingowa jest ukierunkowana na młodych, kreatywnych ludzi z poczuciem humoru, to ciekawie skonstruowany żart z pewnością jej nie zaszkodzi.
- Odrobina poczucia humoru sprawdzi się również wtedy, gdy chcesz wyróżnić się na tle konkurencji. W tej sytuacji możesz nadać swoim żartom określony wydźwięk, dzięki czemu Twoja marka będzie budziła pozytywne skojarzenia.
Kiedy warto unikać żartów w kampaniach SMS marketingu?
Poczucie humoru to ważna cecha, ale w kampaniach SMS należy ją "dozować" w odpowiednich ilościach. Zbyt prześmiewcze, wręcz obrazoburcze treści wyśmiewające czyjeś poglądy mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc. Nie stosuj takich rozwiązań nawet wtedy, gdy jesteś pewny, że zaledwie 1% Twoich klientów reprezentuje określone wartości. Takie postępowanie jest nieetyczne i zamyka Twój brand na alternatywne grupy odbiorców.
W kampaniach reklamowych nie warto również żartować z kwestii politycznych. Dbaj o to, aby Twój SMS marketing nie stał się polem ideologicznej bitwy. W przeciwnym razie będziesz kojarzony wyłącznie z jedną stroną sporu. Unikaj żartów również wtedy, gdy Twoje poczucie humoru nie przemawia do innych. Jeśli podczas kampanii korzystasz z alternatywnych kanałów (np. MMS), możesz udostępniać klientom memy, ale ich treść powinna być dobrze przemyślana.
Narzędzie https://freshmail.pl/ z pewnością nie pomoże Ci w konstruowaniu dowcipów, ale z pewnością okaże się bardzo pomocne w projektowaniu przemyślanych kampanii reklamowych opartych m.in. na SMS marketingu.