Wiadomości z Tych

Czym jest employer branding i jak może pomóc Twojej firmie

  • Dodano: 2020-01-29 12:45

Budowanie wizerunku firmy to ważny element, na który kładzie się coraz większy nacisk. Nowoczesne przedsiębiorstwa dążą do zdobycia prestiżu wśród potencjalnych pracowników. Doskonałym przykładem takich praktyk mogą być działania firm zza oceanu jak Google czy Facebook. Employer branding, bo tak nazywają się te działania, mają na celu stworzenie atrakcyjnego wizerunku, który zachęci kandydatów do aplikowania na nasze oferty pracy, jak i umocnienie motywacji obecnych pracowników.

Pokaż się z najlepszej strony

W przypadku mniejszych przedsiębiorstw budowanie wizerunku wśród potencjalnych kandydatów jest utrudnione ze względu na małe zasięgi informacyjne. Prowadzenie firmowych kont na portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn to w dzisiejszych czasach podstawa. Gromadzenie osób zainteresowanych naszą firmą oraz zapewnianie odpowiedniego contentu, który dotrze do konkretnych osób to skuteczna technika employer brandingu. Najlepiej odbierane są materiały wizualne, takie jak grafiki, animacje czy bardziej zaawansowane pliki wideo. Zamieszczane materiały powinny dotyczyć kultury danej organizacji, przebiegu codziennej pracy czy prezentować korzyści płynące z pracy dla naszej organizacji.

Produkcja filmów reklamowych i klipów promocyjnych wymaga umiejętności, jednak zawsze można zlecić takie zadania ekspertom. W ten sposób otrzymujemy gwarancję skutecznych działań, jednocześnie oszczędzając swój czas. Przykładową firmę dostarczającą tego typu usługi możecie poznać tutaj: https://flipside.pl. W ich ofercie znajdziemy filmy reklamowe, animacje reklamowe, vlogi czy tworzenie relacji z imprez, które przydadzą się podczas budowania wizerunku naszej marki.

Zalety dla obecnych pracowników

Employer branding niesie za sobą wiele korzyści dla firm. Jedną z głównych zalet jest wzbudzanie motywacji wewnętrznej u pracowników, którzy są dumni, że są członkami naszej organizacji. Poczucie wspólnego celu i przynależności sprawia, że podwładni pracują wydajniej, są bardziej lojalni i zadowoleni ze swojej pracy. W firmach, które kładą nacisk na budowanie wizerunku, można zauważyć obniżoną rotację i dużo mniej zachowań z zakresu patologii w organizacji. Według ogólnodostępnych danych, większość przełożonych dostrzega zależność pomiędzy skutecznym budowaniem wizerunku a zaangażowaniem pracowników.

Atrakcyjność na rynku pracy

Pod względem przyszłych pracowników, skuteczny employer branding przekłada się na znacznie łatwiejszą rekrutację, co powoduje spore oszczędności dla firmy. Obecnie coraz popularniejszym rozwiązaniem stają się programy referencyjne, które zachęcają do zatrudnienia z polecenia. Odpowiednio zbudowany wizerunek poprawia ilość nadesłanych aplikacji i zwiększa ilość ludzi zwerbowanych z polecenia. Warto zaznaczyć, że wizerunek marki przekłada się także na relację z kontrahentami. Miano atrakcyjnej firmy sprawia, że potencjalni klienci chętniej podejmują z nami współpracę. 

Pomimo rosnącej popularności employer brandingu nadal nie jest on standardem. Liczne raporty wskazują na jego korzystny wpływ na wiele aspektów przedsiębiorstwa. Skuteczne kreowanie wizerunku firmy przekłada się na realne korzyści, co powinno być wystarczającym argumentem za wprowadzeniem takich praktyk do firmy.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeTychy.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.