Wiadomości z Tych

Szkolenia dla handlowców - zwiększ ilość swoich kontrahentów

  • Dodano: 2018-09-28 11:15

Przedstawiciel handlowy to stanowisko pracy, które w dzisiejszych czasach potrzebne jest niemal w każdej firmie. Olbrzymia konkurencja i przerost podaży doprowadziły do całkowitej zmiany docierania do klienta. W dzisiejszych czasach to firma, która świadczy usługi lub trudni się sprzedażą, musi wyjść do klienta i zachęcić go do korzystania ze swojej oferty.

Za te procesy odpowiadają właśnie przedstawiciele handlowi, które zyskują nowych klientów, a następnie odpowiadają za podtrzymanie z nimi kontaktu i utrzymanie współpracy. Jednak jak w każdej pracy, tak i w tej, wkrada się rutyna, która zaniża wyniki. Szkolenia dla handlowców temu przeciwdziałają.

Rodzaje szkoleń oraz ich przeznaczenie
Szkolenia dla handlowców mogą mieć dwojaką formę. Pierwsza z nich ma charakter wstępny i może mieć również dwojaki rodzaj. Jedne z nich przeznaczone są dla początkujących handlowców, którzy nie posiadają doświadczenia i dopiero pragną wejść na rynek pracy. Szkolenia takie przygotowują do pełnienia zawodu od podstaw, uzbrajają w wiedzę teoretyczną, uczą podstawowych technik sprzedażowych i negocjacyjnych oraz budowania zaufania u klienta i sposobu kontaktu z nim. Drugi rodzaj szkoleń wstępnych przeznaczony jest dla handlowców, którzy posiadają doświadczenie, ale zaczynają pracę w nowej firmie. Mają one charakter pomocy w adaptacji w nowym środowisku. Druga forma szkoleń ma charakter okresowy i przeznaczona jest dla handlowców doświadczonych, którzy wciąż pracują w tej samej firmie. Ich charakter to przede wszystkim podnoszenie już zdobytych kompetencji celem uzyskania jeszcze lepszych wyników sprzedażowych. Regularna inwestycja w umiejętności handlowca to podstawowa forma dbania o wyższe zyski firmy.

Jakich umiejętności można nauczyć się na szkoleniach?
Szkolenia dla handlowców uczą rozmaitych kompetencji, w zależności od ich rodzaju oraz stopnia zaawansowania pracownika. Regularne szkolenia okresowe, które organizowane są dla handlowców z doświadczeniem, to przede wszystkim wprowadzenie odświeżenia spojrzenia na sprawy handlowe i współpracę z klientem. Mają one za zadanie przełamanie rutyny, która pojawia się przez powtarzanie podobnych technik od dłuższego czasu. Okresowe szkolenia poszerzają horyzonty pod kątem rozmowy z klientem, prezentacji towaru lub usług oraz pozytywnych aspektów płynących z ich stosowania. Podczas nich, handlowcy otrzymują także wiedzę stricte marketingową, która dotyczy umiejętności kreowania potrzeby u klienta. To także nauka nowych sposobów wyszukiwania potencjalnego kontrahenta. Jednak najważniejszy aspekt ma charakter praktyczny. To możliwość przećwiczenia pod okiem specjalistów trudnych scenek odwzorowujących kłopotliwe rozmowy z klientami. Dzięki temu, handlowiec zyskuje funkcjonalne narzędzia wychodzenia z negatywnych emocji, a także przekonywania do swojego zdania.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeTychy.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.