Nasze upodobania na przestrzeni lat uległy sporej zmianie. Sytuacja ta tyczy się również branży gastronomicznej, której rok temu przyszło mierzyć się z pandemią. Chwilowe osłabienie i wzrost cen spowodowały, że inwestorzy zastanawiają się nad opłacalnością prowadzenia restauracji - zarówno tych stacjonarnych, jak i mobilnych. Czy warto dalej interesować się biznesem w gastronomii, mając na uwadze możliwy powrót obostrzeń?
Przyczepy gastronomiczne - czy warto?
Jak wynika z opinii właścicieli food trucków i przyczep gastronomicznych prowadzenie biznesu tego typu jest dochodowe i stosunkowo proste w realizacji. Cały proces logistyczny jest zdecydowanie prostszy niż w przypadku tradycyjnych lokali gastronomicznych. Należy jednak pamiętać, że każdy biznes wymaga odpowiedniego planu biznesowego i zaangażowania, aby w przyszłości okazać się dochodowym. Klienci bardzo szybko poznają się na biznesach nastawionych na zysk i oferujących słabe jakościowo jedzenie. Konkurencja jest na tyle duża, że na rynku utrzymują się miejsca z dobrym planem biznesowym, stworzone z pasji do jedzenia.
Branża gastronomiczna a pandemia
Sytuacja związana z pandemią jest niepewna, jednak przewagą food trucków jest to, że można je wynająć z pełnym zapleczem kuchennym i w razie niepowodzenia przerwać działalność. Dodatkowo food trucki królują wśród opcji jedzeniowych na wynos, które w ostatnim roku przeżyły prawdziwy rozkwit.
Czy klienci wrócili? Klientów punktów gastronomicznych przybywa z każdym dniem - z całą pewnością ludzie tęsknili za normalnością i chcą spotykać się ze znajomymi rodziną na mieście w towarzystwie pysznego jedzenia.
Jak zacząć? Zakładanie przyczepy gastronomicznej krok po kroku
Branża gastronomiczna potrafi zagwarantować ogromny przychód pod warunkiem, że jest dobrze zarządzana. Sam pomysł i pasja to trochę za mało - każdy biznes musi opierać się na dobrym biznesplanie. Analiza konkurencji rozważenie kilku scenariuszy i wybranie optymalnego miejsca na prowadzenie działalności odgrywają kluczową rolę. Poza tym nie można zapominać o tzw. kosztach stałych, które stanowią ogromną część wydatków.
Lokalizacja przyczepy gastronomicznej
Decydując się na wybór przyczepy gastronomicznej, zyskujemy niemal niczym nieograniczoną swobodę w przemieszczaniu się. Możliwości zmiany lokalizacji biznesu i dostosowania jej do potrzeb klientów to olbrzymia przewaga nad tradycyjnymi restauracjami. Gdzie zatem najlepiej postawić przyczepę?
- w centrum miasta - w pobliżu innych lokali, na tle których będziemy mogli wyróżnić się ciekawym menu,
- w miejscowościach turystycznych - ciągły ruch turystów oznacza spory zysk na właściciela przyczepy,
- na osiedlach - tam, gdzie rodziny z dziećmi i zabiegani ludzie, tam pojawia się potrzeba korzystania z rozmaitych usług - w tym gastronomicznych,
- przy siedzibach dużych firm - pracownicy chętnie korzystają z opcji zakupu ciepłego i pysznego lunchu.
Wymogi sanitarne
Przyczepa gastronomiczna musi spełniać szereg wymogów sanitariatu, dlatego zastanów się, czy zająć się tym na własną rękę, czy oddasz to zadanie w ręce doświadczonej firmy. Na rynku istnieje wiele firm zajmujących się dostosowaniem przyczep do obowiązujących wymogów i oczekiwań klienta. Jedna z największych na polskim rynku jest Bannert producent przyczep gastronomicznych i food trucków. Dziesiątki realizacji tej firmy to najlepszy wyznacznik tego, że warto jej zaufać. Dobrze zaprojektowana przyczepa gastronomiczna to ergonomiczne miejsce pracy, które spełnia wszystkie normy i przyciąga klientów, a co za tym idzie generuje przychód.
Udogodnienia dla klientów
Przy zakładaniu biznesu gastronomicznego warto wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, inwestując w nowoczesne rozwiązania. O czym dokładnie mowa? Przede wszystkim o bezgotówkowych metodach płatności, dowozie, profilach na social mediach czy uwzględnieniu swojej firmy w aplikacjach z jedzeniem.
Wybór odpowiedniego menu - zaskocz czymś klientów!
Serwując słabej jakości jedzenie, nie utrzymasz się na powierzchni. W przyczepach gastronomicznych możesz stworzyć wiele dań i napojów - ważne, by postawić na coś, czego brakuje na lokalnym rynku. Menu w gastronomii mobilnej jest nieco uboższe niż w tradycyjnej restauracji, ale dzięki temu logistyka jest łatwiejsza i firma kojarzy się z konkretnym produktem. Interesuje Cię ten temat? Zachęcamy do przeczytania innych naszych artykułów!