Wydają się być niepozornym elementem wśród całej grupy materiałów papierniczych i biurowych, jednak odgrywają bardzo istotną rolę. Koperty, bo o nich mowa, wpływają na pierwsze wrażenie, jakie Twoja firma robi na swoich klientach i partnerach biznesowych. Jasno wskazuje to więc, by stawiać na produkty profesjonalne, trwałe i odpowiednie dla określonej działalności biznesowej. Spośród jakich rodzajów kopert możesz wybierać? Na co zwrócić uwagę podczas podejmowania decyzji?
-
Jakie rodzaje kopert masz do wyboru?
-
Różne koperty - różne rozmiary i gramatura
-
Sposoby zamknięcia kopert i dodatkowe elementy
Jeśli Twoja firma wysyła sporo korespondencji, warto zdecydować się na zakup większej liczby kopert. Znajdziesz je na drukomat.pl/koperty.
Jakie rodzaje kopert masz do wyboru?
Ofertę dla biznesu możesz sprawdzić na drukomat.pl. Koperty dostępne są tu w szerokim asortymencie. Zgodnie z podstawową klasyfikacją wyróżniamy:
- koperty standardowe - najbardziej tradycyjny wariant, powszechnie używane w biurach i przez osoby prywatne, dostępne w różnych rozmiarach, od małych, przeznaczonych na standardowe listy do większych, umożliwiających wysyłkę dokumentów,
- koperty zabezpieczone - z dodatkowymi elementami zapobiegającymi nieautoryzowanemu dostępowi do zawartości koperty,
- koperty firmowe z nadrukiem - z umieszczonym logo firmy, adresem, numerem telefonu lub innymi danymi zgodnymi z identyfikacją wizerunkową,
- koperty okienne - z przezroczystym elementem pokazującym adres odbiorcy umieszczony na korespondencji wewnętrznej, idealne przy korespondencji seryjnej.
Różne koperty - różne rozmiary i gramatura
Wyróżniamy trzy standardowe rozmiary kopert, określane jako: A, B i C. Każdy z wymienionych szeregów jest większy od poprzedniego. Do najbardziej typowych w okolicznościach biurowych zalicza się szereg A, a zwłaszcza A4 i A5. Zaczynając od formatu A0, o powierzchni 1 m kw., kolejne formaty (A1, A2, A3, A4, A5, itd.) powstają poprzez podział uprzedniego na pół.
Arkusz w formacie B jest większy od swojego odpowiednika w formacie A, natomiast serie C sprawdzą się, gdy chcesz umieścić w środku arkusz o formacie A o tej samej cyfrze. W praktyce oznacza to, że do koperty C5 zmieści się arkusz w formacie A5 bez konieczności składania go.
Koperty różnią się gramaturą w zależności od użytego do ich produkcji papieru. Najczęściej stosuje się papier o wadze 80 g/m2 do 100 g/m2. Eleganckie koperty wykonuje się z grubszego papieru. Dzięki temu są one sztywne i wytrzymałe, charakteryzują się gładkością i są idealne do zastosowań prestiżowych.
Sposoby zamknięcia kopert i dodatkowe elementy
Istnieją trzy najpowszechniej stosowane metody zamykania kopert:
- zamknięcie na mokro - wymagające zwilżenia specjalnego paska z klejem,
- zamknięcie samoprzylepne - wymagające jedynie dociśnięcia dwóch pasków,
- zamknięcie samoprzylepne z paskiem ochronnym - wystarczy odkleić pasek zabezpieczający klej i połączyć klapki koperty.
Koperty mogą być także wyposażone w dodatkowe elementy. Należy do nich na przykład przezroczyste okienko, które zdecydowanie ogranicza pracę dodatkową związaną z przygotowywaniem korespondencji seryjnej. Wystarczy prawidłowo złożyć dokument, aby nazwa odbiorcy i dane adresowe uwidoczniły się w wolnej przestrzeni. W przypadku większych firm z pewnością sprawdzi się także przygotowany na etapie zamówienia firmowy nadruk. Jeśli przedsiębiorstwo dba o spójną identyfikację wizualną, może zatroszczyć się o spójny z nią nadruk na kopertach firmowych. Pozwala to zwiększyć rozpoznawalność marki i budować profesjonalizm.