Wiadomości z Tych

Jak generować wartościowy ruch w sklepie internetowym?

  • Dodano: 2018-09-07 11:00

Prowadząc sklep internetowy przyjdzie nam zmierzyć się z zadaniem sprawdzenia do niego wartościowego ruchu, czyli użytkowników, którzy są potencjalnymi klientami. Samo stworzenie witryny i uzupełnienie, nawet bardzo bogatym asortymentem, to niestety za mało aby osiągnąć sukces. Marketing internetowy daje możliwości dotarcia do odbiorców, którzy w danym momencie mogą być zainteresowani zakupem, są to między innymi  pozycjonowanie, linki sponsorowane i reklamy produktowe, dzięki którym do sklepu trafią osoby korzystające z wyszukiwarki, profile i płatna reklama w Social Mediach,  czy reklama Google display, która umożliwia wyświetlanie reklamy na wielu stronach w całym Internecie.

Widoczność w wyszukiwarce

Jednym z najlepszych źródeł wartościowego ruchu jest obecność w wynikach wyszukiwania Google. Użytkownik, który wyszukuje konkretny produkt lub kategorię produktu jest zainteresowany dokonaniem zakupu lub przynajmniej poszukuje wstępnych informacji. Jeśli po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę znajdzie Twój sklep, jest duża szansa, że uda się przekształcić go w klienta. Do zaistnienia sklepu internetowego w wynikach Google prowadzą trzy drogi:

 

Pozycjonowanie sklepu

Osiągnięcie wysokich pozycji na ogólne frazy jak np. “ubrania”, czy “meble” może być bardzo czasochłonna i droga, jednak duża ilość produktów i kategorii pozwala na wykorzystanie strategii długiego ogona. Jest to pozycjonowanie strony na wiele rozbudowanych fraz kluczowych jak np. “buty do biegania nike”, “rozkładana kanapa jednoosobowa” czy “Samsung Galaxy S9 plus 64GB”. Wiele słów kluczowych, mimo mniejszej ilości wyszukiwań, pozwala generować dużo wartościowego ruchu, a klienci są już na późnym etapie zakupowym, co zwiększa szansę na sprzedaż.

 

            Linki sponsorowane

Reklama tekstowa Google pojawia się ponad organicznymi wynikami wyszukiwania i wygląda tak jak one, z taką różnicą, że jest widocznie oznaczona jako reklama. Linki sponsorowane cieszą się dużą klikalnością, ale są stosunkowo drogie, szczególnie przy dużej konkurencji w danej branży.

 

            Reklama produktowa Google

Google Shopping został stworzony z myślą właśnie o sklepach internetowych - reklamy wyświetlane są jako zdjęcie produktowe, wraz z tytułem, krótkim opisem oraz ceną. Przed przejściem na stronę, a dopiero wtedy przyjdzie nam zapłacić (zdecydowanie mniej, niż w przypadku reklamy tekstowej), użytkownik zna produkt oraz jego cenę, co znacząco zwiększa szansę na sprzedaż.

 

Reklama Google Display

Reklama bannerowa pozwala na wyświetlanie się reklamy sklepu internetowego na stronach partnerskich Google i pozwala dotrzeć do około 90% użytkowników Internetu! Reklamy graficzne mogą rozmiary i wyglądać zgodnie z narzuconymi przez Google wymogami i można stworzyć je samodzielnie lub korzystając z kreatora.

 

Profil i reklama w mediach społecznościowych

Obecność w social media, takich jak Facebook czy Instagram to dziś dla każdego sklepu internetowego niezwykle istotna kwestia. Przede wszystkim, można w ten sposób budować społeczność, która skupia się wokół danej tematyki i produktów. Społeczność ta może zamienić się w klientów, którzy wracają do zakupów i polecają produkt znajomym. Oprócz profilu firmowego można wykorzystać też płatne reklamy, które można bardzo szczegółowo personalizować, co przy dobrej optymalizacji pozwala dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej.

 

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Virtual Development - https://www.vd.pl

 

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeTychy.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.