Wiadomości z Tych

Darmowe SEO nie istnieje

  • Dodano: 2019-01-03 10:15

Każdy właściciel strony lub sklepu internetowego zdaje sobie sprawę, jak ważne jest pozycjonowanie. Bez tego strona traci widoczność w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, potencjalnych klientów. Profesjonalne pozycjonowanie wiąże się jednak ze znaczącymi kosztami, których wiele firm wolałoby uniknąć. Czy warto oszczędzać na pozycjonowaniu?

Czym jest pozycjonowanie?

SEO (Search Engine Optimization) jest procesem, w wyniku którego następuje zwiększenie pozycji strony www w darmowych wynikach wyszukiwania. Zajęcie pierwszych miejsc na listach wyszukiwania wpływa znacząco na zwiększenie liczby odwiedzin danej witryny, co skutkuje wzrostem liczby wejść, popularności oraz wzrostem dochodów z tytułu sprzedaży usług lub produktów. SEO to strategia marketingu internetowego, stanowiąca klucz do zachowań wyszukiwarki internetowej, badania zapytań użytkowników i słów kluczowych.

SEO, stanowiąc optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek, wprowadzając poprawki na stronie wraz z pozyskiwaniem do nich linków oznacza poziom jej pozycjonowania.

Czy pozycjonowanie musi być kosztowne?

Pozycjonowanie można śmiało określić mianem inwestycji. Jak każda inwestycja, wymaga ono poniesienia najpierw dużych nakładów oraz odpowiedniego czasu na jego realizację. Pozycjonowanie jest jednym z elementów marketingu internetowego, otwierającego szerokie możliwości. Dlatego też nie powinno się oszczędzać na pozycjonowaniu.

Istnieją darmowe narzędzia pozwalające na samodzielne przeprowadzenie audytu strony, jednak mają one ograniczone możliwości i będą niewystarczające do przeprowadzenia pełnej optymalizacji. Ponadto prawidłowa optymalizacja wymaga specjalistycznej wiedzy i podejmując się samodzielnego pozycjonowania strony bez posiadania odpowiednich umiejętności, właściciele witryn internetowych często popełniają błędy, które mogą okazać się kosztowne w skutkach.

Pozycjonowanie wymaga również poświęcenia czasu. W celu osiągnięcia jego optymalnych efektów, najlepszym rozwiązaniem będzie powierzenie wykonania pozycjonowania specjalistom - profesjonalnym agencjom SEO lub doświadczonemu freelancerowi. Koszt uzależniony będzie od ilości wykonanych działań, od ich jakości, poświęconego czasu, a także od renomy firmy lub osoby realizującej usługę. Zawsze należy pamiętać, że droższa inwestycja procentuje lepszymi efektami, nigdy nie da się jednak zagwarantować 100% sukcesu.

Jakie działania podejmuje się w pozycjonowaniu?

Pierwszym niezbędnym krokiem podjętym przy pozycjonowaniu strony powinien być w każdym przypadku audyt. To na jego wynikach powinny opierać się wszystkie kolejne czynności. Audyt SEO polega na sprawdzeniu zawartości strony, jej historii i potencjału, jest wskaźnikiem obszarów wymagających poprawy, wyznacza kierunek rozwoju serwisu.

Kolejny krok to optymalizacja strony. Optymalizacja to działanie polegające na dostosowaniu kodu strony, a także prezentowanych przez nią treści do wytycznych stawianych przez wyszukiwarki internetowe. Poddawany optymalizacji jest tytuł strony, jej opis, nagłówki, atrybuty obrazkowe, kod strony oraz dobór słów kluczowych pod względem określenia ich potencjału. Bardzo istotnym jest również optymalizacja wyświetlania strony pod kątem urządzeń mobilnych oraz usunięcie elementów spowalniających jej ładowanie, gdyż wpływa to na jej wynik.

Innym, nie mniej ważnym elementem, jest także przygotowanie odpowiednich opisów dla produktów, kategorii czy usług oferowanych na stronie. Tekst musi stanowić nie tylko wartościowe źródło dla klienta, ale również musi być dostosowany do wymogów wyszukiwarki.

Wspomniane powyżej działania to tylko część elementów, które mają wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Profesjonalne agencje przygotowują oferty pod potrzeby klienta i na ich podstawie podejmują pozycjonowanie strony www czy sklepu internetowego. 

Czy wystarczy pozycjonowanie www prowadzone na próbę przez krótki okres czasu?

Określenie pozycjonowania jako inwestycji to również wymóg czasu jego trwania. Efekty osiąga się dopiero po upływie określonego czasu. Pozycjonowanie, jako element internetowego marketingu, również przynosi widoczne rezultaty dopiero po kilku miesiącach. Nie warto podejmować decyzji o pozycjonowaniu np. przez miesiąc, gdyż jest to zbyt krótkim czasem na określenie skuteczności jego działania i w takim przypadku lepiej nie robić tego wcale.

Nie należy również decydować się na udzielenia zlecenia pozycjonowania firmie lub osobie, która zapewnia osiągnięcie sukcesu w krótkim czasie, gdyż nie będą to zapewnienia wiarygodne. Gwarancja osiągnięcia pozycji jest najczęściej tylko i wyłącznie chwytem marketingowym. Ponadto, w związku z możliwym ze strony takich firm lub osób działaniom niezgodnym z wymogami Google, efekty mogą okazać się zgubne dla strony, która może już nigdy nie być widoczna w wyszukiwarce.

Oczywiście, może zdarzyć się, w zależności od konkurencji, budżetu oraz planu, że wyjątkowo krótki okres pozycjonowania również przyniesie spektakularny efekt, ale zgodnie z powiedzeniem, wyjątek potwierdza tylko regułę. Należy założyć, że miesiąc to zbyt mało na ocenę efektów pozycjonowania.

Czy pozycjonowanie strony powinno być stałym procesem?

Należy przyjąć zasadę, że pozycjonowanie z optymalizacją strony nie jest procesem jednorazowym. Pomimo, że jest on procesem kosztownym, nie można zakończyć go po osiągnięciu zadowalających efektów. Wzrost pozycji strony internetowej oraz jej utrzymanie wymagają wprowadzania nowych wartości w sposób ciągły i na bieżąco. Bardzo ważnym aspektem jest tu również kontrola pozycji, która może zmienić się z dnia na dzień - i w zależności od tego, przy zaobserwowaniu jakiegokolwiek zachwiania, możliwość podjęcia szybkiej reakcji. Należy pamiętać, że osiągnięte efekty bez ciągłego ulepszania nie będą sukcesem przypisanym na stałe, dlatego błędem jest wypowiedzenie umowy po osiągnięciu zadowalających rezultatów. Szczególnie duże serwisy wymagają ciągłych zmian i poprawek, aby zachować wysoką pozycję w wyszukiwarkach internetowych.

Warto też pamiętać, że wstrzymanie działań pozycjonowania strony nie zatrzymuje działań konkurencji. Ta stale walczy o wysokie pozycje i może się okazać że w bardzo szybkim czasie stracimy swoją wysoką pozycję w wyszukiwarkach.

Czy warto zdecydować się na ofertę pozycjonowania płatną po osiągnięciu efektów?

Należy zauważyć, że oferty firm, które reklamują zapłatę za usługi w zależności od osiągnięcia efektów to przede wszystkim reklama ich samych. Nie będą to firmy o renomowanej pozycji na rynku, a tym samym ich praca może okazać się mało wartościowa. Zazwyczaj obserwuje się w takich przypadkach wykonywanie działań automatami, pozycjonowanie słów kluczowych o minimalnej konkurencji lub pozycjonowanie na nazwę firmy. Wynikiem takiej współpracy jest zazwyczaj otrzymana tabelka z wynikami pozycjonowania i brak raportu z innych podjętych działań, takich jak ilość napisanych i opublikowanych artykułów oraz pozyskanych linków.

Czy korzystne jest rozliczanie w barterze?

Niektórzy klienci w zamian za wykonaną usługę pozycjonowania proponują barter w postaci oferowanych przez siebie produktów w wartości porównywalnej do kwoty wystawionej faktury. Skorzystanie z takiej formy zapłaty to kwestia indywidualna każdego zleceniobiorcy, na pewno zależna od oferowanego mu produktu i jego potrzeb. Jednakże wydaje się, że najbardziej korzystną zapłatę stanowić będzie zawsze zapłata w formie pieniężnej, niezależnie czy to gotówkowej, czy też przelewem na rachunek bankowy.

Czy warto zdecydować się na świadczenie usługi pozycjonowania bezpłatnie?

Część firm oferuje współpracę ze specjalistami od marketingu całkowicie bezpłatnie, motywując podjęcie takiej współpracy szansą na pokazanie się, ujawnienie swojego talentu i profesjonalizmu specjalisty marketingowca. Firmy oferujące taką formę "zapłaty" argumentują, że wystawienie przez daną firmę z odpowiednią pozycją na rynku korzystnych referencji dla specjalisty od marketingu może okazać się pomocne do osiągnięcia korzystnych ofert na rynku pracy. Czy warto poświęcić swój czas? Każdy musi zdecydować o tym indywidualnie.

Zrobię to sam

Wysokie koszty pozycjonowania można próbować redukować decydując się na samodzielne pozycjonowanie swojej strony. Jednak bez posiadania odpowiedniej wiedzy i doświadczenia łatwo popełnić błędy, które mogą się okazać bardzo kosztowne. Dlatego, chociaż umiejętności w zakresie pozycjonowania będą przydatne dla każdego, kto prowadzi stronę internetową i warto je posiąść, zanim to nastąpi, lepiej zdecydować się na powierzenie pozycjonowania profesjonalistom.

Jedną z firm często polecanych z dobrą opinią, która zajmuje się bezpiecznym pozycjonowaniem stron internetowych jest Agencja interaktywna WhiteNet. Właściwie podchodzą do tematu i dostosowywują ofertę do potrzeb klienta co daje rewelacyjne efekty oraz nie uderza po kieszeni.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeTychy.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.