Tychy wzięły udział w jubileuszowej, 20. edycji konkursu „Śląska Rzecz”, zdobywając nominację w kategorii grafika użytkowa za projekty identyfikacji graficznej oraz linię gadżetów promujących miasto. Autorem kolaży jest artystka Agnieszka Seidel-Kożuch.
Tychy w 20. edycji konkursu „Śląska Rzecz”
Miasto Tychy wzięło udział w prestiżowym konkursie „Śląska Rzecz” 2025, który promuje najlepsze praktyki w lokalnym designie. W tym roku, Tychy zgłosiły do konkursu swoje projekty w kategorii grafika użytkowa. Na wyróżnienie zasłużyła identyfikacja graficzna miasta oraz linia gadżetów promujących Tychy, stworzona przez Agnieszkę Seidel-Kożuch – artystkę, graficzkę i fotografkę, rodowitą tyszankę.
Kolażowa opowieść o Tychach
Projekt identyfikacji graficznej miasta Tychy od A do Z to wieloetapowa opowieść o tożsamości miasta, widziana przez pryzmat kolażu. Powstały kolaże zostały wykorzystane na plakatach, folderach promujących miasto, a także na gadżetach miejskich. Agnieszka Seidel-Kożuch stworzyła bazę fotograficzną, na której bazie powstały inspirujące prace odzwierciedlające charakter Tychów.
Kolejnym etapem rozwoju projektu było przeniesienie kolaży do formy filmu, który oddałby ich charakter w bardziej dynamiczny sposób. Hole Films, z pomocą nowoczesnych technik filmowych, stworzył materiał z ręczną animacją ponad kilku tysięcy klatek. W ten sposób kolaże zyskały nową, ruchomą formę, a „Tychy od A do Z” stały się projektem, który wciąż się rozwija.
Nowe gadżety z Tychów
W ramach projektu „Tychy od A do Z” powstała także linia nowych gadżetów promujących miasto, które będą dostępne dla mieszkańców podczas Święta Miasta w dniach 28 i 29 czerwca. W ofercie pojawią się torby i koszulki z kolażowymi grafikami. Z kolei najmłodsze pokolenie tyskich mieszkańców otrzyma nowy gadżet w ramach „wyprawki dla nowo narodzonych tyszan” – „Maluch z Tychów”.