Wiadomości z Tych

Promowanie strony w Google - czym jest pozycjonowanie serwisów internetowych?

  • Dodano: 2020-04-22 06:45, aktualizacja: 2020-04-22 07:03

Każdy użytkownik internetu z pewnością doskonale zna ten schemat – najpierw wpisujemy do wyszukiwarki interesujące hasło, a po chwili pojawia się strona z wynikami – adresami serwisów odpowiadającymi na nasze zapytanie. Większość z nas wybiera te witryny, które pojawiają się na samej górze. A to oznacza, że właścicielom domen powinno zależeć na uzyskaniu najlepszego miejsca w rankingu. Działania z tym związanie określa się właśnie jako pozycjonowanie stron.

Co to jest pozycjonowanie stron i jak ustalane jest miejsce w rankingu?


Pozycjonowanie, inaczej SEO to szereg czynności, na które składa się między innymi techniczna optymalizacja strony, rozbudowa treści czy pozyskiwanie wartościowych odnośników z zewnętrznych serwisów. O tym, która strona znajdzie się wyżej w wynikach Google, decydują algorytmy. Roboty wyszukiwarki dokładnie przeszukują zawartość sieci i na podstawie kilkuset kryteriów wyłaniają strony najbardziej adekwatne do wpisywanego przez użytkownika hasła.

Optymalizacja techniczna witryny

Jednym z najważniejszych elementów, o które należy zadbać, jest eliminacja błędów technicznych. Nieprawidłowości w kodzie HTML mogą spowalniać ładowanie się strony, a to z kolei sprawia, że roboty napotykają przeszkodę w trakcie analizowania kodu witryny. W pewnym stopniu słaba wydajność serwisu wpływa na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach.

Należy pamiętać także o zastosowaniu tak zwanych metatagów, czyli znaczników HTML umieszczanych w sekcji strony. To tytuł (Title) oraz krótki opis strony (Description), które pojawiają się w wynikach wyszukiwań. Ich zadaniem jest zachęcenie użytkowników do kliknięcia linku, a także opisanie witryny dla robotów Google. Metatagi powinny być unikalne i zawierać frazy kluczowe.

Planując promowanie strony w Google, nie można również pominąć działań, takich jak wdrożenie certyfikatów bezpieczeństwa (SSL), eliminacja błędów w strukturze linkowania wewnętrznego oraz stworzenie wersji mobilnej witryny.

Budowanie popularności strony

Pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach wspiera także tak zwany link building, czyli promowanie strony w Google dzięki zewnętrznym serwisom, na których znajdują się linki prowadzące do danej witryny. Mogą to być na przykład różnego rodzaju blogi czy portale informacyjne oferujące użytkownikom treści eksperckie. Media społecznościowe stanowią z kolei doskonałe pole do promowania treści oraz komunikacji z klientami.

Skuteczne pozycjonowanie stron a rozbudowa treści

Ważnym aspektem okazuje się także tworzenie atrakcyjnych treści. Powinny one być odpowiedniej długości, nie duplikować się ani wewnętrznie, ani w stosunku do zewnętrznych serwisów, a także zawierać frazy kluczowe. W doborze fraz pomagają specjalistyczne narzędzia, takie jak Planer słów kluczowych od Google (Keyword Planner).

Pozycjonowanie stron - podsumowanie

Odpowiedź na pytanie o to, co to jest pozycjonowanie, wydaje się prosta – to zestaw działań, dzięki którym strona uzyska wysoką pozycję w Google. Sam proces okazuje się jednak długi i pracochłonny, a jego efekty można szybko utracić. Właśnie dlatego należy na bieżąco monitorować pojawiające się na rynku trendy i orientować się w zmianach, które stale zachodzą w algorytmach Google.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeTychy.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.