Biorąc pod uwagę różnorodność gier i ciągłe premiery nowych tytułów, wielu graczy nie pamięta już, która gra była pierwsza. Interesują ich jedynie bonusy, takie jak te dawane przez https://bonus-bez-depozytu.pl, nowe gry i recenzje.
Polska historia rozwoju gier komputerowych jest niejednoznaczna. W różnych źródłach można znaleźć sprzeczne informacje na temat pojawienia się pierwszej gry na rynku.
Przykładowo, po wpisaniu w wyszukiwarkę Google zapytania "pierwsza gra komputerowa w Polsce", w pierwszym wierszu wyników pojawia się informacja o grze Pandora's Box, która została stworzona przez Marcina Borka Borkowskiego.
Wielu ekspertów uważa, że to właśnie ta gra jest pierwszą w Polsce. Opinia ta jest jednak dość arbitralna. Gdy gra się pojawiła, powstawały już inne gry, takie jak Pandora's Box. Była ona stale w sprzedaży.
Okazuje się, że jest różnica w tym, którą grę można uznać za pierwszą: komercyjną czy amatorską. Muzeum Historii Komputerów w Katowicach uważa, że pierwszą grą w kraju był "Marienbad".
Produkt ten pojawił się w 1962 roku. Stało się to, gdy komputery zostały wyposażone w algorytm wymyślony przez Witolda Podgórskiego (później pojawił się on w formie kodu programu). W rzeczywistości zaimplementowano chińską grę NIM, której twórcy inspirowali się francusko-włoskim filmem "Zeszłego roku w Marienbadzie", wydanym w 1961 roku. Gra szybko zyskała popularność. Sława ta skłoniła młodego inżyniera Podgursky'ego do napisania elektronicznej wersji na komputery Odra. Później ponownie opracował grę w C++. Ale ta wersja była już zaprojektowana dla urządzeń PC. W tamtym czasie na Odrze nie było systemów operacyjnych i nie opracowano żadnego języka programowania. Podgursky jest więc postacią dobrze znaną wszystkim specjalistom IT na świecie.
W tłumaczeniu z chińskiego, NIM to "gra polegająca na chwytaniu kamieni". Bierze w niej udział dwóch graczy, którzy mają w rękach 15-60 pionków. Następnie następuje podział pionków na dowolne atrybuty, a nie stosy (nie mogą być mniejsze niż trzy). W każdym stosie minimalna liczba pionków wynosi 4. Kolejnym warunkiem jest to, że liczba pionków w różnych stosach nie powinna się powtarzać. Zadaniem graczy jest ułożenie stosów o dowolnej liczbie pionków, różnej od zera. Jedna tura - jeden stos. Zwycięzca jest określany przez tego, kto wziął ostatni pionek. W zależności od wariantu gry może przegrać lub wygrać.
W 2018 roku katowickie Muzeum rozpoczęło rekonstrukcję algorytmu i kodu Gry Mariańskiej. Wolontariusz Marcin Bulandry przeprowadził niejedną rozmowę z Witoldem Podgórskim. Na podstawie informacji otrzymanych od autora dokonano korekty odczytów. W ten sposób powstał odrestaurowany "Marienbad na Odrze 1305". Wersja ta możliwie najdokładniej odwzorowuje kod z 1960 roku.