Marketing internetowy jest gałęzią marketingu, która bardzo szybko ewoluowała. Odbiorca przestał być bierny, ale może odpowiadać na działania marketingowe firmy. Utrwala to więź pomiędzy marką a odbiorcą. Pozwala trafić do klienta poprzez różnego rodzaju reklamę.
Google jako najpopularniejsza wyszukiwarka informacji
Rosnąca popularność internetu sprawiła, że większość osób poszukuje informacji w Google. Jest to najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce (75,33% użytkowników) oraz międzynarodową na urządzeniach mobilnych - 89,32% (źródło: gs.statcounter.com, kwiecień 2019). Silna pozycja Google na rynku powoduje, iż to coraz atrakcyjniejsze miejsce na reklamy. Jak trafić do potencjalnych klientów? Najlepiej pokazać się im dokładnie w tym momencie, kiedy szukają oferty, która pokrywa się z Twoją. Google Ads opiera się dokładnie na tym. To jeden z lepszych wyborów, ponieważ reklamy są nienachalne, a pojawiają się wtedy, kiedy użytkownik wpisze frazę w wyszukiwarkę. Są to linki sponsorowane. Można dobrać zasięg reklamy jeśli chodzi o rejony kraju, czy odległości od firmy. Odpowiadają na aktualne potrzeby klientów, przez co nie czują się oni atakowani. Jest to również dobre rozwiązanie pod względem opłat - za reklamę płaci się dopiero, gdy ktoś kliknie w reklamę, bądź zadzwoni. Dodatkowo dostępny jest elastyczny budżet - reklamodawca sam określa ile jest w stanie zapłacić za kliknięcie. Skuteczność kampanii w dużej mierze zależy od branży oraz sposobu zachęcenia klienta do skorzystania. Wysokie oceny użytkowników, hasła reklamowe (np. tylko dzisiaj, oferta limitowana), pokazanie korzyści z zakupu produktu lub usługi - to prowadzi do zbudowania pozytywnej relacji z klientem, dzięki czemu będzie bardziej skłonny do nawiązania współpracy. Równie ważne jest bezpośrednie skierowanie do odbiorcy co konkretnie powinien zrobić, aby osiągnąć swój cel - zadzwoń, zarezerwuj, wypełnij formularz, przyjdź. Google Ads ma również odpowiednie narzędzie do zmierzenia zainteresowania użytkowników, czyli tego co wpisują w przeglądarkę. Reklama w Google pozwala na dotarcie do klientów, którzy być może nawet nie wiedzieli o naszej firmie. Warta uwagi jest również sieć wyszukiwania - jest to grupa witryn, gdzie mogą pojawić się nasze reklamy. Google poza wyszukiwarką oferuje również Mapy, Zakupy, Grafika czy witryny partnerów - tam też mogą pojawić się reklamy obok wyników wyszukiwania. Nie ogranicza się ona tylko do stron, ponieważ Google Ads pokazuje się również w aplikacjach.
Jak dotrzeć do klienta?
Sieć reklamowa Google to sposób na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy trafiają na naszą reklamę np. sprawdzając Gmaila, używając aplikacji mobilnych czy Youtube. Działa dzięki szukaniu podobieństw odbiorców. Wewnętrzne listy remarketingowe pozwalają na wyszukanie osób, które kiedyś odwiedziły daną witrynę. Jak działa remarketing? Użytkownik odwiedza Twoją stronę internetową, po czym Google zapisuje plik cookies (popularne ,,ciasteczka") w przeglądarce internetowej. Następnie podczas przeglądania strony z sieci reklamowej plik cookies uruchamia pokazanie się reklamy Twojej strony internetowej. Dzięki temu jest duże prawdopodobieństwo powrotu na witrynę i dokonanie zakupu. Remarketing dynamiczny powoduje wyświetlanie reklamy konkretnego produktu, który był przez niego oglądany. Dzięki temu po czasie do namysłu jest większa szansa na zakup produktu. To świetne rozwiązanie dla sklepów internetowych.
Dotrzyj do klienta obrazem
Ludzie są wzrokowcami i to nie ulega wątpliwości. Kupują oczami. Dobrze przemyślana reklama na pewno nie zostanie zapomniana przez odbiorcę. Tutaj z pomocą przychodzi serwis Youtube. Według badań wewnętrznych Youtube (lata 2017 i 2016) ludzie spędzają ponad godzinę dziennie na oglądaniu filmów Youtube w telefonach komórkowych. Miesięcznie na tym serwisie loguje się około 1,5 miliarda użytkowników. Dużo łatwiej jest dobrać grupę docelową na podstawie oglądanych przez nich filmików. Można wybierać przed którym materiałem wideo pojawi się nasza reklama. Płatność za nią pojawia się dopiero w momencie obejrzenia reklamy przez 30s lub kliknięcia w nią.
Marketing internetowy jest marketingiem przyszłości, który stale będzie się rozwijał. Dobrze wykorzystany pozwoli na promocję firmy oraz zwiększenie zysków.
Więcej o marketingu internetowym przeczytasz na - https://mediaclick.pl