Wiadomości z Tych

Na czym polega pozycjonowanie stron i czemu służy?

  • Dodano: 2019-07-12 16:15

Pozycjonowanie przede wszystkim podnosi w wynikach wyszukiwania w Google pozycję strony klienta. Dzięki temu na stronę zagląda więcej klientów, co przekłada się nie tylko na większy ruch, ale także na większe zyski. Jak wykonać pozycjonowanie stron?

Każdy biznes we współczesnych świecie musi zostać oparty od dobrą stronę internetową. Przy jej braku ciężko będzie promować oferowane towary i usługi. Najpierw należy zlecić wykonanie strony internetowej specjalistom, chyba że firma posiada już własną witrynę, to zleca się jej optymalizację. Optymalizacja to dopiero wstęp do pozycjonowania. Po cały procesie należy tworzyć odpowiednie artykuły promujące pozycjonowaną witrynę. Dobiera się odpowiednie słowa kluczowe, załącza się do tekstów linki, a same artykuły publikuje się w prasie tematycznej. Tak stworzone pozycjonowanie daje wymierne efekty. Cały proces trwa nawet kilka miesięcy, a optymalny wariant zakłada wydatek na poziomie 50 tys. zł. Na czym dokładnie polega pozycjonowanie stron i czemu dokładnie służy?

Wywiad i podpisanie umowy

Na początek należy wybrać dobrą firmę specjalizującą się w pozycjonowaniu. Pozycjonowanie stron to fachowa usługa, której lepiej nie powierzać amatorom. Profesjonaliści przeprowadzą najpierw wywiad z klientem, który zbada oczekiwania. Następnie następuje wizja strony oraz już przeprowadzonych wcześniej czynności, związanych z pozycjonowaniem. Po przeprowadzonej analizie zostanie przedstawiona strategia - utworzenie nowej strony lub optymalizacja już istniejącej. Podpisana zostaje nowa umowa, która ma swoje założenia. Przykładem może być utworzenie lub optymalizacja strony, określona ilość publikacji w portalach tematycznych, kampania reklamowa oraz uzyskanie określonego miejsca w wynikach wyszukiwania w Google.

Utworzenie nowej strony

Pozycjonowanie stron można rozpocząć od utworzenia nowej strony, jeśli klient nie posiada własnej witryny www. Tworzone są od podstaw grafiki, banery, treści i dobierane są odpowiednie słowa kluczowe. Słowa kluczowe to najczęściej wpisywane frazy w wyszukiwarkę internetową przez klientów. Słowa kluczowe są weryfikowane przez Google i nadają dzięki nim pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Treści zawarte na stronie nie tylko muszą zawierać odpowiednie słowa kluczowe, ale także odpowiednie ich nasycenie. Nie wolno pisać, w co drugim zdaniu słów kluczowych, ponieważ w skrajnym wypadku strona może zostać uznana za próbę Black SEO i zostać usunięta z klasyfikacji. Treści zawarte na stronie muszą być pisane przez specjalistów. Zdania muszą być poprawne stylistycznie, strona nie powinna zawierać błędów, a treści na nie zawarte muszą być atrakcyjne dla klientów. Dopiero tak stworzona strona powinna być dobrze pozycjonowania. W podobny sposób optymalizuje się starą stronę internetową.

Pozycjonowanie a publikacje w Internecie

Kolejną czynnością wykonywaną w ramach pozycjonowania jest publikowanie artykułów tematycznych. Jest to podwójna korzyść, ponieważ pozycjonowanie stron podnosi w ten sposób pozycję strony, a przy okazji w sposób profesjonalny promuje witrynę w sieci. Jak to się odbywa? Po pierwsze, unikatowe artykuły pozycjonują stronę przez zamieszczanie w nich słów kluczowych wspomnianych wyżej, które nawiązują do strony klienta. Po drugie, załączane są do artykułu linki, które bezpośrednio po kliknięciu przenoszą klientów na stronę docelową, a przy okazji pokazują wyszukiwarce, której strony dotyczy artykuł. W ten sposób zwiększa się dla Google wartość strony, dlatego klasyfikuje ją wyżej w wynikach wyszukiwania. Poza pozycjonowaniem artykuły także promują usługi i produkty klienta. Zamieszczane publikacje są wysokiej jakości i z premedytacją umieszcza się je w portalach tematycznych – związanych z treścią artykułu.

Ile kosztuje pozycjonowanie i ile trwa usługa?

Przede wszystkim wszystko zależne jest od efektów jakie się chce uzyskać i budżetu, jakim się dysponuje. Pozycjonowanie stron może kosztować kilkaset złotych w jednym procesie, a skrajnie jest to wydatek, który sięga 50 tys. zł. Skąd te różnice? Kilkaset złotych wystarczy na krótką kampanię, która podniesie stronę w wynikach wyszukiwania o kilka pozycji. Trwa ona zazwyczaj kilkanaście dni i jest zawężona do optymalizacji plus jednej publikacji. Dużo droższy wariant zakłada postawienie nowej strony www, optymalizację treści, wiele publikacji prasowych w Internecie, reklamy Google, a nawet promocje przez najpopularniejsze portale internetowe. Nie trzeba chyba tłumaczyć, że drugi wariant nie tylko podniesie pozycję strony o kilka zakładek, ale także będzie skuteczną reklamą. Droższa usługa skutecznie pozycjonuje strony oraz zatrzymuje klientów na stronie docelowej i wymusza pozostanie, a nawet dokonanie zakupu przez perswazyjną treść. Korzyści płynące z drugiego wariantu się dużo większe, bo zakładają nie tylko lepszą pozycję, ale także większą sprzedaż promowanych towarów i usług.

Czy pozycjonowanie stron się opłaca? Zawsze, dlatego że nie tylko podnosi pozycje witryny www w wynikach wyszukiwania, ale zwiększa ruch na stronie, co wiąże się z większą sprzedażą. Ta znów przekłada się na większe zyski zwrot kosztów z dużą nawiązką.

Extraseo Katowice

Dodaj komentarz

W związku z nadchodzącą ciszą wyborczą, możliwość komentowania artykułów na naszej stronie zostanie tymczasowo zablokowana.
Dziękujemy za zrozumienie i zachęcamy do powrotu do dyskusji po zakończeniu ciszy wyborczej.