Od wtorku, 8 grudnia br. do odwołania, stanowisko Urzędu Stanu Cywilnego w Biurze Obsługi Klienta w Urzędzie Miasta Tychy (stanowisko nr 6) będzie nieczynne.
Wszelkie sprawy związane z działalnością USC będą załatwiane w Pawilonie Ślubów wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu terminu, za wyjątkiem rejestracji zgonów. W tej sytuacji nie musimy się umawiać na spotkanie z urzędnikiem.
Po wcześniejszym umówieniu (numer telefonu: 32 776 30 11), w Pawilonie Ślubów realizowane będą sprawy:
- rejestracji zgonów,
- złożenia dokumentów do zawarcia małżeństwa (śluby cywilne, zaświadczenia do ślubu konkordatowego, zaświadczenia do ślubu za granicą),
- wydawania zaświadczeń o stanie cywilnym,
- wpisania zagranicznego aktu stanu cywilnego do systemu rejestrów państwowych,
- powrotu do nazwiska po rozwodzie,
- wpisania wyroku rozwodowego orzeczonego za granicą,
- uznania ojcostwa,
- zmiany imienia i nazwiska,
- wniosków o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie.
Wnioski w sprawie odpisów z aktów stanu cywilnego , sprostowanie i uzupełnianie aktów na chwilę obecną można składać tylko za pośrednictwem poczty lub przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP. Dodatkowo w godzinach pracy Urzędu przed wejściem głównym znajduje się skrzynka na korespondencję kierowaną do Urzędu (numery telefonów: 32 7763313, 32 7763314). Z niej także można skorzystać.
W związku z obwiązującymi obostrzeniami ogłoszonymi dla całego obszaru RP od 24 października br. ślub cywilny może się odbyć z udziałem maksymalnie 5 osób. Oznacza to, że poza parą młodą i świadkami, w uroczystości może wziąć udział jeszcze jedna osoba.