Od 4 maja rusza przebudowa wiaduktu w ciągu ul. Grota-Roweckiego.
Obiekt zostanie zamknięty, co będzie generowało utrudnienia ruchu
Na ten moment dotyczyć będą one kierowców, pasażerów komunikacji miejskiej oraz pieszych.
Przebudowa wiaduktu na ul. Grota-Roweckiego wkracza w kolejny etap prac. Prowadzona w centrum miasta inwestycja będzie generowała duże utrudnienia w ruchu.
Zmiany
Od wtorku - 4 maja – wiadukt zostanie zamknięty dla ruchu. Tym samym nie będzie możliwości przejazdu z ul. Grota-Roweckiego na ul. Dmowskiego czy al. Jana Pawła II. Objazd będzie prowadził ulicami: Dąbrowskiego, Wyszyńskiego i Jana Pawła II oraz ul. Jana Pawła II, al. Bielską i al. Niepodległości. Ruch pieszy zostanie skierowany na kładkę w rejonie D.H. City Point.
Od tego dnia należy spodziewać się też zmian w rozkładach jazdy autobusów i trolejbusów
Linie trolejbusowe E, F, G, H oraz autobusowe W, 1, 1N (aktualnie zawieszona), 2, 31,137, 157, 245, 254, 551, 627, 686, 688, 696 i 788 skierowane zostaną na trasy objazdowe. Szczegółowy rozkład jazdy, jaki będzie obowiązywał na czas budowy można znaleźć na stronie internetowej Zarządu Transportu Metropolitalnego.
Pociągi będą kursować bez zmian. Wiadomo natomiast, że w przyszłości pasażerowie kolei również muszą liczyć się z utrudnieniami. Planowo nastąpi to nie wcześniej niż w drugiej połowie czerwca, a szczegóły w tej sprawie zostaną podane w odrębnym komunikacie.
- Przebudowa wiaduktu w ciągu ul. Grota-Roweckiego nad torami PKP to jedno z kluczowych zadań drogowych, jakie aktualnie są realizowane w naszym mieście – mówi Artur Kruczek, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach. - Zdajemy sobie sprawę, że prace łączą się z dużymi utrudnieniami, ale to był już ostatni moment, by zareagować.
Docelowo stary wiadukt zostanie rozebrany, a w jego miejsce powstanie nowy, wybudowany od podstaw. Powstanie też kładka, z której będą mogli korzystać piesi i rowerzyści. Zlokalizowana będzie w odległości około 35 m od ul. Grota-Roweckiego po stronie południowo-wschodniej. Co ważne, po przebudowie piesi nadal będą mogli poruszać się po wiadukcie - po obu jego stronach powstaną chodniki.
Planowo kładka pieszo-rowerowa ma być gotowa do połowy grudnia 2021, natomiast wiadukt do lipca 2022 roku.
Łączny koszt zadania wynosi ok.10 mln zł, z czego 3,7 mln zł stanowi dofinansowanie z subwencji ogólnej budżetu państwa. Wykonawcą zadania jest wyłoniona w drodze przetargu firma Mostostal Kielce S.A.