Wiadomości z Tych

Gadżety reklamowe - czy to skuteczna forma marketingu?

  • Dodano: 2020-04-30 07:45, aktualizacja: 2020-04-30 07:52

Obecnie większość działań marketingowych przeniosło się do internetu. Czy wobec tego starsze formy reklamy mają jeszcze sens? Czy rozdawanie gadżetów reklamowych jest skuteczną formą marketingu w dzisiejszych czasach?

Czym właściwie są gadżety reklamowe?

Gadżet reklamowy to niewielkich rozmiarów przedmiot będący nośnikiem reklamy. Wykorzystuje się go do promocji firmy, instytucji, wydarzenia lub organizacji o niekomercyjnym charakterze. Gadżetami reklamowymi mogą być na przykład kubki szklane z logo, parasole z nadrukowaną nazwą firmy czy długopisy. Z założenia te drobne przedmioty przeznaczone są do rozdania klientom, pracownikom, kontrahentom, partnerom czy kandydatom do pracy. Upominki powinny być opatrzone logo, tekstem albo grafiką jednoznacznie kojarzącą się z reklamowaną firmą.

Gdzie zamówić dobre gadżety reklamowe? Najlepiej w drukarni lub innej firmie specjalizującej się w ich tworzeniu. Przykładowo kubki szklane można zamówić tutaj: https://ceramika-reklamowa.com.pl/k/kubki-szklane/.

Czy gadżety reklamowe są skuteczne?

Kilka lat temu Polska Izba Artykułów Promocyjnych, czyli organizacja zrzeszająca przedsiębiorców z branży artykułów promocyjnych, przeprowadziła wśród firm szeroko zakrojone badania na temat postrzegania gadżetów jako nośników reklamy. W badaniach brały udział przedsiębiorstwa duże, średnie i małe. Na pytanie o najskuteczniejsze i najtańsze nośniki reklamy, jedna czwarta respondentów odpowiedziała, że są nimi gadżety reklamowe. Tę formę marketingu uznano za przynoszącą najlepsze rezultaty, tuż za marketingiem internetowym.

Jakie korzyści daje stosowanie gadżetów firmowych?

Wielu przedsiębiorców dostrzega zalety rozdawania akcesoriów reklamowych. Dostawców gadżetów, takich jak kubki szklane z logo, pendrive’y czy bawełniane torby, szukają zwykle w internecie. Jakie korzyści zapewnia ta forma marketingu? Gadżety pozwalają na rozpowszechnienie i utrwalenie wizerunku marki w świadomości konsumentów. Akcesoria promują nowe produkty i usługi, zachęcając do ich wypróbowania. Gadżety reklamowe są też sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku firmy i wzmacnianie pozytywnych wrażeń w czasie spotkań z klientami. W dalszej perspektywie zwiększają sprzedaż produktów i usług. Ponadto gadżety reklamowe pozwalają obdarowanym nimi pracownikom jeszcze lepiej utożsamić się z firmą, w której pracują i zwiększyć ich lojalność.

Jak wybierać gadżety reklamowe, by były skuteczną formą marketingu?

O skuteczności gadżetów reklamowych decyduje ich użyteczność, estetyka i trwałość. Dzięki tym cechom akcesoria mogą oddziaływać na konsumentów czy pracowników przez dłuższy czas i z większą intensywnością. Dobrymi przykładami takich podarunków są koszulki z nadrukiem i kubki szklane z dobrze wyeksponowanym logo. Takie gadżety przydają się na co dzień i są bardzo uniwersalne. Warto zadbać o to, by wyglądały atrakcyjnie i właściwie prezentowały markę.

Skuteczny marketing jest jednym z elementów decydujących o sukcesie rynkowym. Dotyczy to zarówno małych, jak i dużych firm i sprawdza się w przypadku każdej branży. Odpowiednie działania, w tym rozdawanie gadżetów reklamowych, potrafią zwiększyć sprzedaż, rozpoznawalność marki oraz kształtować pozytywny wizerunek. Nawet w dobie internetu wciąż opłaca się inwestować w tę formę promocji firmy, dlatego że wykazuje się dużą skutecznością i pozwala osiągnąć wiele korzyści istotnych z punktu widzenia biznesu.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeTychy.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.