10 września rusza głosowanie na projekty złożone do Budżetu Obywatelskiego. Autorom projektów został więc miesiąc, by przekonać do swoich pomysłów mieszkańców. Tylko przekazanie czytelnej informacji o projekcie pozwoli na uzyskanie dużej liczby głosów i w efekcie jego realizację.
Największe znaczenie ma dotarcie do mieszkańców z informacją o twoim projekcie
Kluczowe jest więc stworzenie interesującego przekazu – w prostych słowach opisz swój projekt. Wykorzystaj więcej niż jeden kanał przekazu informacji: strona internetowa, FB, maile, plakaty, ulotki. Urząd Miasta Tychy przygotował zbiór porad dla autorów dostępny na stronie Razem Tychy.
- Ważne jest zachęcenie odbiorcy do bliższego zapoznania się z projektem. Istotna jest więc prosta komunikacja. Napisz: czego dotyczy projekt, gdzie, kiedy i w jaki sposób będzie realizowany i przede wszystkim, dlaczego mieszkańcy powinni zagłosować na Twój projekt – możemy przeczytać w poradniku.
Oprócz wskazówek, autorzy projektów mogą pobrać gotowe materiały m.in. logo czy grafiki, które można wykorzystać przygotowując własne posty, ulotki i plakaty.
Im więcej kanałów komunikacji – tym większa szansa na dotarcie do mieszkańców
Po weryfikacji formalnej i merytorycznej do głosowania w tegorocznym Budżecie Obywatelskim przeszły 144 projekty, w tym 116 dotyczących określonego rejonu miasta i 28 projektów dotyczących ogółu mieszkańców. Głosowanie potrwa od 10 -20 września.